Blogg | Gå ner i vikt | Jill Holmström | Maxa Din Förbränning

Därför föredrar jag minimjölk

minimjolk-lightprodukterJag personligen föredrar både minimjölk, naturell lättkvarg och andra lightprodukter. Detta blir ofta ifrågasatt eftersom att “fett är något man måste äta”. Eller?

Absolut, vi behöver fett i vår kost. Men bara för att man väljer lättprodukter betyder det inte att man inte äter av övriga fettkällor. Är du med?

läs mer…

Proteinpannkaka – ett recept som passar alla tillfällen

Du vet när du kommer hem från jobbet, så trött och sliten att bara tanken av att laga en ordentlig måltid får dig att vilja lägga dig ner och ge upp.

Du är hungrig och vet med dig att om du inte äter så kommer sötsuget från helvetet att ta över. Kanske har suget redan slagit klorna i dig.

Detta inlägg handlar om en snabb, nyttig och mättande lösning – mitt absoluta favoritrecept på proteinpannkakor.

läs mer…

Stressa ner och gå ner i vikt på semestern

stressa-ner-ga-ner-i-vikt

Stressa ner och hitta balans för att gå ner i vikt

Många som jag tränar och viktcoachar känner en skräckblandad förtjusning inför semestern. Rädslan ligger ofta i vad som kommer ske när rutiner kastas omkull och frestelserna ökar.

Du ska i det här inlägget få hänga med mig en månad i Thailand. Hur jag tänkte för att äta mig mätt och samtidigt gick ner 3 kilo under resan. Samtidigt som jag njöt av maten och tillvaron.

läs mer…

Våga ät rotfrukter och gå ner i vikt

rotfrukterVisste du att rotfrukter är ett utmärkt val till både lunch och middag? De ger en bra mättnadskänsla som i sin tur håller nere sötsuget och hjälper dig att undvika småätande.

Många har svårt att tro det eftersom rotfrukter enligt GI-tabellerna kategoriseras som “snabba kolhydrater”. I detta inlägg utmanar jag det tankesättet och dödar den myten med fakta. Läs så får du se!

läs mer…

Så handskas du med en svullen mage

svullen-mage-fore-efter1

Före -> Efter – läs om Angelicas fantastiska resa från svullen mage till platt mage

“Det är så himla skönt att äntligen trivas i sig själv igen och framför allt känna igen min kropp! Inte bara utseendemässigt utan inombords också.”

Uppsvälld mage, IBS och magsmärtor blir allt vanligare. Ofta är det en stor motivator till att förändra sina matvanor. Här ska du få läsa om Angelicas förändring från konstant smärta och en frustrerade svullnad – till en fastare mage utan smärta och svullnad.

Känns det bekant med en mage som bråkar? Förhoppningsvis ger detta inlägget dig ett eller två tips för att ni ska sluta fred.

läs mer…

Är lunchrestauranger rena kaloribomber?

De flesta av oss äter på lunchrestauranger dagligen. Risken är stor att du omedvetet får i dig rena kaloribomben till lunch varje dag. Om du äter fler restaurangmåltider än hemlagade så är det värt att ta en minut och fundera på vad du faktiskt väljer att beställa.

I det här inlägget får du verktygen att avgöra om din lunchrestaurang är hälsosam eller inte. Du får även veta hur du väljer rätt mat till lunch nästa gång du är ute och äter!

läs mer…

Ost – perfekt för att tappa kilon (om du väljer rätt sort)

ost-tappa-kilon

Rätt ost är en perfekt protein- och kalciumkälla

En vanlig fråga jag får är huruvida det är bra eller dåligt att äta vanlig hårdost. Det korrekta svaret på denna typ av frågor är: “Det beror på”. Men låt mig utveckla det svaret för dig.

I det här inlägget får du läsa om ost kan hjälpa dig att tappa kilon. Och i såna fall vilken sorts ost? Jag nämner också vilken hårdost du helst bör undvika om du vill gå ner i vikt.

läs mer…

Så tar du kontroll över förhållandet till mat

mindfulness-jill-hanna

Jill och Hanna

Hur kan mindfulness minska stress och hjälpa dig till att ta kontroll över ditt förhållande till mat?

I detta inlägg ska du få lära dig hur du kan gå ner i vikt genom att bli mer medveten om dina handlingar. Därför har jag bett min goda vän och inspirerande yogalärare, Hanna Gustafsson, att dela sin syn på mindfulness.

Vi alla har en autopilot som är vårt omedvetna normalbeteende. Denna autopilot styr större delen av våra liv. Det är den som exempelvis för ner handen i godispåsen och håller en kvar i soffan när man skulle ut och jogga. Du har självklart även hälsosamma rutiner i din autopilot.

Genom att bli medveten om vad du gör kommer du snabbare nå din målsättning. Jag ser bara fördelar med mindfulness och lånar därför ut bloggen till någon med mer erfarenhet än mig själv. Resten av inlägget är skrivet av Hanna.

läs mer…

paperbackstanding

Gratis e-bok: De 7 värsta myterna om fettförbränning

Ange ditt förnamn, din e-post och tryck på "Ladda ner!"

Kolla din mail för att bekräfta prenumerationen och ladda ner e-boken!